מעוניין בהצעת מחיר ?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    בחרו עורכי דין מובילים בישראל בתחום:

    כל המידע על הסכם ממון

    מטרתו של הסכם ממון הוא הסדרת זכויות בני הזוג בכל הנוגע לרכוש וכסף שנצברו בטרם החיים המשותפים. חוק יחסי הממון קובע כי כאשר בני זוג נשואים נפרדים, הם מתחלקים ביניהם ברכוש שנצבר בתקופת הנישואין אך מה שהיה להם לפני הנישואין נשאר שלהם, ואין לבן או בת הזוג חלק ברכוש זה. אמנם יש מספר סייגים לחוק זה, אך באופן כללי ישנם כאלה שמעוניינים לקבוע הסכם שיחרוג מלשון החוק הבסיסית, ולכן הם מחויבים לחתום על הסכמי ממון ולהסדיר את זכויותיהם ההדדיות במקרים של פרידה, בעיקר כאשר מדובר בזוג שאינו נשוי אך חי חיי זוגיות ומנהל משק בית משותף.

    מי צריך לחתום על הסכם ממון?

    הנתונים הסטטיסטיים של השנים האחרונות מראים כי ישנה עלייה במגמת הגירושין בקרב הזוגות הנשואים בכל העולם המערבי, וכיום, על-פי הערכה, מתגרשים או נפרדים 50% מהזוגות, גם בישראל. נהוג לחשוב כי הצורך לחתום על הסכם ממון תקף רק לגבי בני זוג שמתחתנים, כאשר לאחד מהם, או לשניהם, יש רכוש גדול. למעשה, כאשר מדובר על זוג שחי ביחד אך איננו מתחתן, הצורך לחתום על הסכם כזה גדול פי כמה, בכדי לחסוך הסתבכות משפטית במקרים של פרידה. כמובן, במקרים רבים, כאשר לצד אחד הורים אמידים, הם מחייבים את חתימת ההסכם בכדי להגן על רכוש שהעבירו לילדיהם.

    להתגבר על אי הנעימות

    כאשר בני הזוג מאוהבים ועומדים להתחתן, הם בטוחים, ובצדק, שיחיו יחד לנצח, ושכל עניין הסדרת הזכויות הממוניות אינו רלבנטי עבורם, וממילא עלול לחבל ביחסיהם. אמנם, מדובר בנושא רגיש ועדין, ובכל זאת, לאור הסטטיסטיקות שכבר הזוכרו, יש לקחת בחשבון את האפשרות של פרידה וגירושין ולהיערך בהתאם. מכיוון שרוב הזוגות החילונים מתחתנים לאחר תקופה כלשהי של חיים משותפים, לאחר שחלפו פרפרי ההתאהבות הראשוניים, כדאי בכל זאת להתאמץ ולהתגבר על אי הנעימות ולהעלות את הנושא, בכדי למנוע עוגמת נפש גדולה בעתיד, כאשר יאלצו להיפרד מרכוש אשר הועבר אליהם לפני הנישואין, או שצברו בעמל כפיהם לפני שהכירו את בן או בת הזוג. באינדקס תוכלו למצוא את כל המידע לו אתם זקוקים בנושא נישואין וגירושין בכלל, ובנושא הסכם ממון בפרט- כיצד לערוך אותו ומתי, המלצות על נוטריונים, עצות מעשיות, הסברת התנאים ועוד. שיהיה במזל טוב ובהצלחה!

    כל המידע על הסכם ממון

    מאמרים נוספים

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין באינטרנט
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support